ورق گالوانيزه ورق گالوانيزه

آراد آهن

لوله گالوانيزه چيست و چه كاربردهايي دارد

 

لوله گالوانيزه چيست؟
لوله هاي گالوانيزه يكي از پركاربرد ترين مصالح مورد نياز در صنايع و تاسيسات هستند. از آنجاييكه در داخل كشور كارخانه هاي متعددي در حال توليد لوله گالوانيزه هستند، نياز بازار داخلي به راحتي تامين مي شود. كارخانه هاي مختلف لوله گالوانيزه را با كيفيت و استاندارد هاي مختلفي توليد و به بازار عرضه مي كنند. قيمت لوله گالوانيزه نيز تا حدي بستگي به قيمت گذاري كارخانه هاي دارد.هر كارخانه با توجه به شرايط موجود از جمله نوسانات قيمت ارز و نوسانات بازار آهن قيمت گذاري محصولات خود را انجام مي دهد.

مشخصات فني لوله گالوانيزه
لوله هاي گالوانيزه لوله هاي فولادي هستند كه با يك لايه بسيار نازك از فلز روي پوشيده شده اند.وظيفه اين لايه روي اين است كه از زنگ زدگي و خوردگي لوله جلوگيري مي كند. ضخامت اين لايه روي، نقش مهمي بر كيفيت و مقاومت فولاد در برابر خوردگي و فرسايش دارد. لوله هاي گالوانيزه ظاهري نقره اي رنگ و براق دارند اما ممكن است با گذر زمان كدر شوند. اين لوله ها با سايز و ضخامت مختلفي در بازار موجود هستند. لوله هاي گالوانيزه بدون درز نسبت به نوع درز دار آن كيفيت و قيمت بالاتري دارند.

 

كاربردهاي لوله گالوانيزه
لوله هاي گالوانيزه به صورت گسترده اي در صنايع مختلفي از جمله صنعت ساختمان، صنايع شيميايي، نفت، گاز و پتروشيمي كاربرد دارد. مهمترين دليل كاربرد اين لوله هاي در اين صنايع مقاومت بالاي آنها در برابر خوردگي و زنگ زدگي مي باشد. براي به كار بردن لوله گالوانيزه بايد به اين نكته توجه كرد كه هرگز نبايد برروي آهن عمليات جوشكاري انجام داد. دليل اين است كه انجام عمليات جوشكاري لايه گالوانيزه را از بين مي رود و علاوه بر اين كه كيفيت آن را كاهش مي دهد دود حاصل از سوختن لايه گالوانيزه بسيار خطرناك است و باعث مضرات زيست محيطي، مسموميت و تنگي نفس مي شود.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/8/8 ساعت: ۱۶ توسط:aradahan :